The Elders Scroll Skyrim - Help Select Google+

2014. június 28., szombat

Ne rohanj a vesztedbe




Ha létezik pocsék film, akkor a Hogyan rohanj a veszTEDbe, tökéletes példa rá. Hiába Seth MacFarlane, egyszerűen csapnivaló mozit kaptunk tőle. Amíg a Ted élvezetes volt, – persze ahhoz is kellet azért egy befogadókészség – addig a Million ways to die in the west-ről (eredet cím) messziről leolvasható, hogy meg se közelíti a macis történet színvonalát, ráadásul még csak nem is az európai filmpiacra termett. Kérdem én – miért debütált egyáltalán ez a western komédiának eladott baromság? Hollywood tévesen gondolja azt, hogy MacFarlane nevével mindent el lehet adni. Seth helyében kihagytam volna ezt a kínálkozó lehetőséget és foglalkoztam volna mással. De miért mondom mind ezt? Mert a film első tíz percében még annak is leesik a történet gagyisága, aki hasonló mozgóképeken szocializálódott. Vadnyugati vígjáték? Hagyjuk már!  A Vissza a jövőbe harmadik részét tekintem western paródiának, nem MacFarlane mostani „alkotását”. Egyszerűen a színvonal nem üti meg a mércét, vagy csak én vagyok ennyire fásult, hogy elfelejtettem nevetni? Nem szeretnék sztereotip lenni, de ha ez az átlag közönség igénye a vígjátékokat illetve, akkor inkább főbe lövöm magam. A vetítés alatt el is gondolkoztam rajta, hogy mit keresek én itt egyáltalán? Utólag inkább maradtam volna otthon. Hiába Charlize Theron és Liam Neeson, nem sokat dobott a hangulatomon, inkább felidegesített, hogy őket láttam egy ilyen minősíthetetlen filmben. 



Ami a történetet illeti, a film egyik főszereplőjét, a birkatenyésztő Albertet maga Seth MacFarlane játssza, akiről mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy bátor szívvel és erős jellemmel lenne megáldva. Miután nem mer kiállni pisztolypárbajra, Albertet faképnél hagyja barátnője Louise is (Amanada Seyfried). A lány rögvest a város legismertebb üzletemberének, a bajuszkereskedő Foy (Neil Patrick Harris) karjaiba kerül, akinél önteltebb személyt ritkán látott még a világ.



Albert frusztrációja némiképp enyhül, amikor találkozik Annával (Charlize Theron). A titokzatos nő megtanítja a szerencsétlen birkatenyésztőt, hogyan álljon a sarkára és védje meg a becsületét, ráadásul még egymásba is szeretnek (érdekfeszítő). Azonban minden jónak vége szakad, amikor Anna férje Clinch (Liam Neeson) a rettenthetetlen bandita, megérkezik a poros városkába. A vadnyugati gengszter párbajra hívja Albertet, modván megsértette a becsületét. A leszámolásnak két féleképpen lehet vége – vagy Clinch, vagy Albert kerül a névtelen sírba. Ezt nagyon remélem, nem tudjátok meg.

(Jelenet fotók és plakát: Universal Pictures)

Nincsenek megjegyzések: