Dan Brown köztudottan, hogy olyan nagy sikerű könyvekkel nyerte meg a
rajongók szívét, mint az Angyalok és démonok, a Da Vinci-kód, vagy Az elveszett
jelkép.
Az író olyan témákat boncolgat regényeiben, amikről
várható, hogy a világsajtót érzékenyen fogja érinteni. Nyílt titkokat,
történelmi tényeket mutat be, lebilincselő krimibe ágyazva. Ha kell, szembe
megy a katolikus egyház normáival és, lerántja a leplet a Vatikán "isteni" társaságáról. Gyakorlott marketinges szemmel, Brown tudja, hogy mire van
szükségünk, így azt is észreveszi, hogy ezekkel a világrengető témákkal,
biztosan nem fog mellélőni.
Rengeteg sikert halmozott fel az évek során, de több milliós
eladásai sem nyújtottak garanciát neki a negatív kritikákkal szemben. Sokan
megkérdőjelezték a most kiadott könyvét az Infernot. Az angol lapok szerint
„Rosszabb, mint valaha”, „Brown még mindig nem tud írni” féle pocskondiázás és
ujjal mutogatás megy az író stílusát megkérdőjelezve. A tudathasadásban
szenvedő New York Times így vélekedett: „Az első fejezetek olyan közel kerülnek
az önparódiához, mintha Brown elveszítette volna józan eszét”, amely „bíztató
szavak” azért annyira vicces, mert ennek az újságnak a bestseller listáit
uralta majdnem egy évig, a Da Vinci-kód.
Az Inferno tehát újból egy megosztó történet, amin több szempontból is
érdemes átrágni magunkat, ha már ennyire a kritikusok össztüzébe került.
A történetet ismét
Robert Langdon szemszögéből láthatjuk immáron negyedik alkalommal, aki ezúttal
nem vallási témával feszegeti a katolikusegyház határait, hanem egy mostanság felkapott témára hívja fel a figyelmünket, a túlnépesedésre. A fő gonosz
egy bioterrorista, akihez Dante isteni színjátékának Pokol című fejezete az
utat, a harvardi professzornak, azaz Robert Langdonnak. Az akciódús
cselekmények mellett lesznek nyugodtabb hangulatú városnézések is, amik
Olaszországtól kezdve Isztambulig kalandozzák el az olvasót. Közben ügyes-bajos logikai feladványok
fűszerezik útjukat, hogy ne essenek ki a
megszokott Dan Brown kerékvágásból.
Az elveszett jelkép, vagy inkább az Inferno?
A Sony Pictures és a Doubleday (a szerző kiadója)
megszellőztetette a hírt, miszerint az Infernoból is megkezdenék a forgatási
munkálatokat Olaszországban. Az interneten zajló viták arra irányulnak, hogy
aktuálisan Az elveszett jelkép, vagy az Inferno kerül majd a mozikba.
A régóta tervezett: Az elveszett jelkép valószínűleg egy
ideig jegelni fogja magát, és inkább az Infernot filmesítené meg az amerikai
Álomgyár csapata. Nyitott kérdés. Hogy
miért? Talán már most izgalmasabb, mint az előbbi kötet? Majd megtudjuk, ha itt
lesz az ideje. Egy viszont biztos, hogy ismét Tom Hanks alakítja majd kedvenc
professzorunkat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése